onsdag 11 april 2012

Seriös träningsgrupp

På Zandras initiativ har jag, Zandra, Emma och Ann startat en träningsgrupp, med inriktning på rally eller lydnad. Vi ses en gång varannan vecka, två dagar innan skickar vi över våran tänkta träningsplan i gruppen som de andra kan skriva ut och ta med till träningen. Vi hade planerat hur det skulle gå till utifrån Eva Bodfälts berättande om sin grupp, men med träningens gång fick vi anpassa för att det skulle passa oss. Det vi i stora drag gör är iallafall att avsätta tio (eller ändrade vi till tolv??) minuter till varje ekipage, de andra hjälper till enligt förutbestämda önskemål eller studerar bara med avsikt att komma med feedback. Från början tänkte vi ha hela tio minuter för träning och ge feedback efter träningen men vi insåg att vi alla ville ha möjligheten att faktiskt ta till oss av kommentarerna och ändra träningen, speciellt nu när den inte funkar så bra som vi planerat ;) Så vi ändrade till att vi kör halva tiden, ger feedback och sen tränar resten av tiden med de råd som getts.

Jag tror att det här är jättenyttigt, flera ögon som alla tittar och hjälper till är guld värt. Själva var vi lite slut i måndags när vi började eftersom vi kom direkt från WT och jag gjorde bara en omgång. Sen märkte vi också otydligheter (men det är bra för då lär vi oss till nästa gång!) i kriterier som skapade förvirring. Jag fick mig helt klart en tankeställare på vad det är jag vill ha. Ser fram emot en aningen mer strukturerad gång om två veckor.

Begravningen i går var fin men jobbig. Jag tror jag tar vila resten av veckan, och lever gott på måndagens resultat istället. På fredag är det ju ändå dags för roadtrip till skåneland :)

Inga kommentarer: