lördag 21 april 2012

Back to reality

Oh, there goes gravity

Ja, det var lite så dagens WT kändes. Har inget resultat ännu, men vet med säkerhet att jag nollade hela tre stationer! Jag kommer beskriva dem mer vid annat tillfälle, när jag dessutom vet om de ynka poäng vi samlade ihop (gissar på max 25) och varje ruta för sig. Vad jag däremot konstaterat var att det här provet innehöll betydligt fler stressorer än det förra och det visade sig helt klart i arbetsförmåga. På förra provet var det skott på en station, vilken dessutom var placerad längst bort. Idag var det skott på tre, varav två med gevär (vilket är betydligt häftigare än apportkastare) som fick många hundägare att hoppa högt på vägen (fick passera två av skottrutorna för att komma till den tredje). Dessutom var tre av stationerna vid en sjö, vilket stressade också (trots att de inte skulle i, turligt nog då Nässla åkte på vattensvans härom dagen).

Trots resultatet är jag inte missnöjd, jag kom med inställningen att det kan gå hur som helst och det gjorde det (även om jag så klart gärna hade fått poäng på åtminstone några rutor till). Jag har haft en trevlig dag och inser min hunds brister och vet att det bara är att träna vidare :)

Inga kommentarer: