fredag 20 april 2012

Ingen vila!

Vilka veckor! Dagarna flyger förbi och nästan varje kväll bjuder på någon form av träning. I måndags "vilade" jag (dvs ingen hundträning, vila i livet i allmänhet - nope!) men tisdag, onsdag och torsdag har blivit en del träning. I tisdags var det träning med frk, tränade på markeringar främst och kan väl konstatera att den biten kan gå lite hur som helst på lördag. Ska lägga mer fokus på det efter WT och allt annat, känns inte som någon idé att stressträna nu iallafall.

I onsdags var det banträning, la ut lite godispåsar som störningsdoft och förutom på ett ställe där Nässla dansade runt gick det okej. Skyltarna och hur jag läste, gjorde mm blev väl knappast perfekt men jag fokuserade på att belöna ofta i banan för att bygga upp kontakten mer. Kan väl känna att jag inte kan påverka söndagens tävling speciellt mycket mer nu, det beror helt enkelt på frestelse eller inte. Drömde dock att jag tävlade inatt, då var mitt största problem att jag kom till två skyltar som  hade en klocka på sig och eftersom jag aldrig sett en sådan så gick det lite fel där, men jag chansade på att man skulle vara still i fem sekunder =D Fördelen med att jag drömmer om rallytävling är att då är jag uppenbarligen inte så nervös över WT för det är annars något som brukar ge mardrömmar några dygn i förväg (ja, jag har verkligen dåliga tävlingsnerver!).

Igår var vi hos Jens och hade ett givande pass. Skulle göra lite som en walk up (som kanske i slutändan blev lite si och så, men vi jobbade iallafall nära varandra) och träna på utsmygna dummysar med markeringar som störning, plus att vi gick mot vatten. Nässla var helt stadig, faktiskt hela tiden, trots ett tillfälle då jag störtade iväg efter Thibe så satt hon kvar (och la sig, sötot). Däremot finns det väl kanske en annan av systrarna lopplådan som har lite störningsträning kvar att träna på. Det är intressant när man har träningspass som inte går bra ur att lyckas synpunkt men som ändå känns givande för man lär sig massa annat, så var det igår. Men, för Nässlas del har jag gott mod inför lördagen. Jag är dock medveten om att det kan gå hur som helst men jag tror ändå att lydnaden bör sitta, och det är verkligen skönt att känna innan. Nu hoppas vi bara på lite bättre väder, här snöar det idag :/ Men - det passar sig fint nu när jag ska traska ner till skolan och sitta där i 7 timmar!

1 kommentar:

Jens sa...

Hmm....KANSKE...LITE störningsträning kvar att träna på....jo, mors!!