torsdag 26 april 2012

Nytt vrålåk

Igår tog jag mig faktiskt lite egen tid och åkte och köpte mig ett nytt vrålåk. Jag har ju varit väldigt nöjd med Polon och ville hålla mig inom samma fabrikatör och kom därför inte längre än till Skoda (samma innehåll, annat namn). Hade tänkt mig en Fabia men när vi kom över den här kunde vi inte låta bli.
Lite större men då får ju även framtida familjetillökning plats, tom om det blir en mastiff ;) Hussen var väldigt positiv till den här bilen men när jag nämnde detta för honom mumlade han något om att jag skulle ha en smart.. (för er som inte bryr er ett dugg om bilar så kan ni klicka här för att förstå den dåliga humorn) För att Nässla ska hållas på plats där bak ska jag i morgon kika på Jeppegrindar, hittade för 1500 (både lastgaller och grindar) på blocket och hade sån tur att mannen som sålde det skulle till Strängnäs i morgon :) Så håll tummarna för att det passar! I övrigt är bilen inte speciellt high tech, ser nästan ut som min gamla inredningsvis med reglage, men det gör mig inget. Uppdateringen är AC och centrallås och det är faktiskt det enda jag behöver. Den är ny, mindre mil och betydligt tystare att köra.

Annars rusar livet på i 120 knyck just nu. Massor av skola (tydligen kan psykologstudenter inte ens räkan 4+8 så när det är statistik har vi extremt många föreläsningar, dessutom skriver vi uppsats parallellt), jobbintervju (tjohoo, håll tummarna även här), jobb i företaget, hemmet i allmänhet och födelsedag. Jag tänker i starten av varje vecka att den här veckan, ja då ska jag vila. Morsning korsning, så är det full rulle från 7 på morgonen till 20 på kvällen.. Och då har jag inte ens hunnit börja skriva min uppsats! Detta leder till viss del att Nässla inte har jätteroligt, men hon verkar rätt trött ändå. Hann med att träffa Rebecca och Maja här om dagen för lite bus och träning (oj hoppsan, stadgan var viss inte befäst när hon var med!) och ikväll blir det lite banträning hos Zandra.

Inga kommentarer: