måndag 2 april 2012

Ingen valp

Givetvis var gårdagens inlägg ett aprilskämt, jag måste ha operation övertalning av husse först ;)

Förutom aprilskämtet var vi och tränade igår med frk östra och det gick bra. 12 ekipage som delade upp sig i två grupper baserat på önskemål om övningar, vi började med linjetag med störningsmarkeringar. Nässla var alldeles grym och det enda hon blev störd nog för att inte göra rätt var när vi gjort ett nytt område med dummysar i på vägen ut till det "stora" området. Där lyssnade hon inte en gång och sprang till dem istället, men det var väl egentligen kanske inte jättekonstigt med tanke på att det låg typ två meter från linjen. Däremot sprang hon fint igenom nästa gång. Gjorde också så att hon fick se en dubbelmarkering innan hon skickades, fick ta ena markeringen, linjetag och sen sista markeringen och det gick klockrent. Vi fick tom applåder :D När vi linjetagat klart gick vi över till markeringsrutan istället och tog en stor dubbelmarkering. Hon var het som sjutton och fick inte upp den första markeringen på första försöket (men hon sprang inte heller över till andra sidan för att ta den vilket jag är nöjd med) men när jag tog in henne, sansade, fokuserade och skickade igen gick det bättre, då tog hon den nästan direkt och den andra gick fort sen efter det. Hennes attityd för dagen var bra, lugn, vilande (förutom lite jordätande och sen gräs när jag sa ifrån när hon tog fel område på linjetaget) och cool. Klart jag måste vara nöjd.

Inga kommentarer: