torsdag 8 december 2016

Rally och mingel på Stora Stockholm

I söndags var jag och Nässlan på Stora Stockholm och minglade lite. Eller rättare sagt, Nässla minglade mycket. På väg in ser vi flera hundar som är rädda i miljön och går med svansen mellan benen eller uppdragna mungipor och öronen bakåt, och då känns det så otroligt skönt att ha en hund som, förutom alla kiss- och bajshögar överallt som äcklar henne, är helt cool. Hon tiggde till sig godis både här och där och i princip sa hon till alla "Jag tar allt ni har, morsan betalar!" 😂

Förutom ytterst lite shopping och ännu mindre titt på freestylen så tävlade vi i rally. Vi fick gå banan för Emil Falk och om det var någon gång vi hade chansen på 100 poäng så var det nu. Tyvärr byttes två skyltar ut på banan, varav den första blev sändande till kon och där förlorade vi lite poäng då Nässla välte konen. Efter det slarvade jag lite och hon blev därför inte stadig i ställandet och rörde sig. Kvar var 92 poäng och jag är absolut nöjd över hennes prestation, men vi ska ju nån gång sätta den där fullpottaren! Bara på det igen! 
Bana från stora stockholm 2016

1 kommentar:

Erika sa...

Jag tycker det var jättebra i den stökiga miljön. Heja er! Både rallyresultat och Nässlas coola attityd :-)