fredag 1 juni 2012

Spåret för dagen

Hussen i huset lånar min bil ikväll och för det kunde jag kräva en gentjänst, så han fick ställa upp som filmare idag när vi gick vårat korta spår med belöningar i. Tyvärr blev det två klipp, jag orkar bara ladda upp den andra halvan av spåret som är den riktigt bra delen. I början var hon stressad som vanligt, nosade med hög nos och var inte så värst intresserad av var jag pekade och nosade.. Men, efter första belöningen hände något och hon jobbade på väldigt noga i resten, en enorm skillnad jämfört med tidigare spår kan jag lova!



Det är väldigt kort men det är också min avsikt då jag själv vill kunna behålla fullt fokus. För er som inte hängt här länge så kör jag på hundcampusvariant där jag har vanligt koppel istället för lina, då jag vill vara nära hunden och kunna berömma henne när hon är exakt rätt och minimera riskerna för att hon ska göra fel, som med all inlärning. Jag skulle ju inte ställa ett hinder i andra delen av en plan när jag ska lära henne att hoppa, jag gör det lätt så hon ska förstå, likaså här.

Inga kommentarer: