onsdag 13 juni 2012

Har jag missat att det blev sommar?

Idag hittade jag hela två smultron att stoppa i mig! Kan man räkna det som sommar då eller?

Idag tänkte jag att jag skulle ta mig i kragen och gå och träna lite med Nässla på fältet. Eh, uppenbarligen har en del tid passerat sen jag var där sist för idag såg det ut så här:
Somrigt värre, men läge för dirigering? Tror inte det. Detta var inte heller högsta gräset, vilket säger en del.. Inte ens rådjuret såg oss, jag såg det när vi var drygt tre meter ifrån och då fick jag låta till så den studsade iväg. Passade på att plocka  lite blommor, luktar ljuvligt vid köksbordet nu :)
I skogen gick det knappt att gå, fy f*n för alla mygg, de är ju helt galna! Så träning fick bli inställt för dagen, aldrig att jag tänker bli uppäten till förmån för lite hundträning. Lämnade Nässla för lite privatträning med en schäfer och hennes urtrevliga husse och när jag kom tillbaka var det lagom svalt ute för att vi skulle kunna ta en promenad och träna lite högerhandling efter det. Tränade bara nedanför porten när jag upptäckte att vi var iakttagna av en gammal kursdeltagare och hans två hundar. Tydligen har de bott här i närheten i ett år men vi har aldrig stött på varandra, konstigt nog. Var lite sociala, pratade om tiden som gått förbi och bestämde att vi kan ju promenera ihop vid tillfälle, ut måste vi ju båda. Jag brukar inte umgås så med kursdeltagare, men vissa fungerar man ju bättre ihop med än andra och dessa har jag träffat lite privat tidigare, innan de gick kurs så det går bra.

Tänk i morse när jag jobbat klart la jag mig i sängen och trodde inte jag skulle orka göra någonting, men så har jag varit både social och konstruktiv. Klappar mig på axeln.

1 kommentar:

Sara och Lhyra sa...

Nej usch för alla mygg.
Jag har myggbett på hela kroppen. Som lyckligtvis slutat klia nu men det förstör hela hundträningen ;)