torsdag 28 juni 2012

Rally

Fick en kommentar med frågan om hur det går med rallyn. Jag tänkte först skriva att det legat på hyllan, men det är inte helt sant. Det har bara hamnat på hyllan att rapportera om det. I lördags sågs vi med träningsgruppen och jag fokuserade på att hon ska flytta sig från fot till andra sidan under gång. Nässlas problem har varit att hon stannar framför mig och backar sakta ut med rumpan innan hon kommer in till höger sida. Tränade och försökte belöna med boll för att få upp farten men det gick väl inte direkt framåt förrän Zandra knäckte nöten och kom på att hon skulle bli belönad bakåt på en gång hon kommit förbi mig. Så jag började helt enkelt belöna att hon bara sprang ett halvt varv framför mig och vips så gick det fort över till andra sidan :) Är så tacksam över att ha en sån här träningsgrupp för det blir verkligen framsteg varje gång vi ses. 

Jag har fortsatt lite med momentet på promenad och där kom jag också på hur sjutton man ska sätta fötterna för det är inte det lättaste. Men, nu har jag kommit på att om hon är på vänster och ska över på höger så ska jag ha höger ben fram för att inte behöva väja för henne. Vidare tränade jag på sitt-sidosteg-sitt på höger sida åt höger och det verkade gå bra, åtminstone när jag får sätta ner benet framför henne, då flyttar hon fint på sig. 

När det kommer till honnören har den glömts bort lite, men idag tog jag fram listan och fortsatte. Vi kommer upp högt i tid men när jag försökte göra det ute idag gick det inte alls, men det var nog mest pga Nässla trodde att varje bil som kom förbi var Zandra (vi väntade ju på dem och hon är tydligen inte dum). Men nu måste vi ligga i för om mindre än en månad ska vi ju starta och då måste vi klara 90 sekunder - på sidan också, vi är bara på 15 sek framifrån.. Ojoj, blir faktiskt lite nervös. 

Jag hoppas på en banträning i morgon, det har jag nog inte gjort sen sista tävlingen och det måste ju vara en månad sen eller nåt. Taggad!!

Inga kommentarer: