torsdag 28 juni 2012

Klurigheter

Igår var vi en heldag i Stockholm, först hade jag lite träning och fika med Jens, för att sen ta tunnelbanan in till jobbet och mingla lite på kvällen. Det sistnämnda är inte speciellt intressant men träningen var givande. Det som är drygt med givande träning är att den oftast är lite lätt okul när den sker, för det är när allt inte fungerar som man kommer till insikt. Det som hände igår var att vi kastade dubbelmarkeringar på djupet och vi kastade dem vid vattenkant varav den längst bort hamnade bortom en pytteliten vik, dvs hundarna var tvugna att ta sig igenom ett vattenområde för att ta sig till nästa. Detta var riktigt klurigt, speciellt för Thisbe och hon brukar spika allt jämt, så det var verkligen en aha-upplevelse. Nässla hade mest problem att vi var VID vattnet och i hennes hjärna var det lite hejbaberiba. 

Eftersom jag har varit så slarvig med uppdateringar på sistone (och jag jobbar bara 50%, fattar inte hur jag ska klara 100) kan jag passa på att berätta om förra passet med Jens då vi var vid några ängar och också tränade markeringar. De var inte långa, snarare tvärtom, men i högt gräs och med dolda nerslag och hundarna var fantastiskt duktiga. Vi tränar på att Nässla ska hålla blicken på nedslaget och kunna ta mitt beröm utan att störas och det går givetvis framåt. Det är svårt dock när kastaren är synlig då hon gärna vill spana in den (kommer det en till?). 

Inga bilder finns att bjuda på, kanske Jens är bussig och skickar över några, så får ni se :)

Inga kommentarer: