torsdag 14 juni 2012

Jag vill tävla!

När jag är uttråkad blir jag lite smått beroende av att surfa på sbktävling och drömma mig bort till tävlingsplan. Vad kul det är, men jag har ju inte så många grenar att ge mig ut och tävla i så det blir långt mellan tillfällena. Dessutom har jag inte dagar i veckan så det räcker till att träna på fler.. 

Idag var vi hos Bitte och tränade lite vad hon lärt sig av en kurs med Kicki Pilenås. Det var markeringar och vi tränade på och fokus på att hunden skulle hålla fokus och att vi skulle rikta dem i rätt riktning. Nässla var dock helt snurrig i pallet så när det var riktningsövning valde jag att bryta och bli kastare istället, kände inte för att ha en konflikt för att hon skulle jobba. Hon verkade rätt nöjd med att bara få ligga bredvid och glo så det var rätt beslut. När vi vilat en stund hade Bitte lagt ut tre områden för dirigering som vi provade på och där var hon strålande duktig, skönt att vi kunde få sluta med något riktigt bra. 

Idag var vi nio hundar hos uppfödaren, varav två valpar! Jösses, svårt att låta bli att smälta. Tigger då, den som Bitte har kvar från förra kullen och sen lilla Hector, en jaktcocker som kommer få Nässla att verka som rena rama lugnet.. Sen var det söttaxen, som är så gullig när hon ser mig, tror vårat lilla pass av uppletande har gjort mig till en favorit. Själv är hon ju favorit hos alla <3 

Inga kommentarer: