onsdag 7 september 2011

Stilstudie på sovstilar

Jag kollade in vilka bilder jag använt tidigare i blogger och det var en hel del sovbilder.. Det är det här vi försöker ägna oss åt nu i dagarna, ssssssoooooooova!
Valpismage


Om Selma kan vila kan jag också resonerar Nässla

Ett klassiskt fall av "nä nu tänker jag inte gå en meter till"..

Trött hund på Hundcampus

En ganska vanlig syn här hemma

Det här är en favorit. Ser ut som hon ber till någon gud..

Sovstund med syster Ploj

Nejdå, jag har inte placerat henne, alla bilder är spontana.


 
Okej, här sover hon kanske inte då.. (Jag stod i duschen, kliver ut och sen är det bara följa spåret av toarulle. Ljuva valptid.


Ytterligare en vanlig sovstil - Nässla på flygtur kallar vi den.



Storbräsarn och lillbräsarn som husse kallar oss.




Ytterligare tillfälle där hon vägrar gå vidare på promenad.

Sover efter rallylydnaden i Göteborg

Vilar upp på rallylydnadstävlingen i Uppsala.
Ännu ett sånt tillfälle.. Hon är inte trött, hon vill bara inte.

Och igen.. Hon slänger sig på sidan (ni vet som skådespelande småbarn) och när jag kommer fram för att försöka puffa upp henne så lägger hon sig istället på rygg. Man säger att hunden visar magen för ledaren men jag känner inte att det är jag som bestämmer så värst mycket i de situationerna.. ;)

Här myste vi i torsdags morse. Eller ska man säga, hon myste, jag försökte inte störa.

Kolla in framtassarna. Rätt upp i luften.

1 kommentar:

KerstinBrunoNIlaq sa...

Tack för ett gott skratt =)