torsdag 22 september 2011

Liten rapport

Har nyss kommit hem från en privatträning där Nässla fick agera figurant. Det gick bra men Nässla la sig i en vattenpöl så jag passade på att åka och träna lite vatten efteråt. Hon gick helt sansat fot med mig fram och precis när vi var framme kom det en labbe som hon fick hälsa på. Det var nog den kortaste hälsningen någonsin, sniff sniff sen var de inte intresserade av varann utan jag kopplade loss Nässla (som satt lugnt och sansat) och gav henne frikommando att hoppa i. Sen när hon kom upp tränade vi lite stadga med dummy och hon var fortsatt både stadig och lugn. Kunde ge henne snurrkommndon och annat innan hon fick hoppa i (även om jag är försiktig med rutiner på såna kommandon, vill inte ha en hund som står och snurrar frivilligt när det kastas dummysar vid vatten). Hon var lugn, jag är så imponerad!! Jag vet inte om det har med temperaturen att göra, hon verkar betydligt mindre taggad på vattenarbete när det inte är varmt ute.. Sen var vi ensamma också (eller nä, labben var ju föresten där). Hmm.. vi får forska vidare på den saken helt enkelt. Bådar iallafall gott till det WT vi nu har anmält oss till i oktober, det ska bli kul hur det än går :)

På tal om jaktprov, idag kom kallelsen till den i Vallentuna och vi är tack och lov reserver. Vi är dessutom närmare plats 20 i reserv så nu hoppas jag att alla som kom med tackar ja till sina platser, vi vill INTE komma med denna gång!

Inga kommentarer: