torsdag 29 oktober 2015

Clicker Expo 2015 i Warwickshire, del 1.

Jag har bestämt mig för att dela upp inlägget om min upplevelse på Expot, då det blir ett alldeles för långt inlägg för att komprimera allt jag varit med om i helgen. Så vi börjar helt enkelt med ett lite enkelt och lättsmält i allmänhet :)

Flyget gick vid 7 på morgonen så min resa började redan vid 3:30. Lagom lite trafik åtminstone och allt fram till London gick väl hyfsat smidigt, jag börjar känna mig lite väl rutinerad för att hänga på flygplatser känner jag ;-) Tog bussen in från Stansed till Victoria Station i London och lite där försvann min erfarenhet, eller brist på förberedelser kanske.. För det känns ju sådär att sitta en halvtimma och tuffa genom stadstrafiken i London i trafikköer och när man kliver av får man veta att tåget jag ska åka med faktiskt går från den delen av stan som bussen faktiskt började stanna vid för 30 minuter sen.. Nåja, en extra tunnelbanetur skadar väl inte, jag hade tack och lov bara handbagage att släpa på. Väl på rätt tågstation (som jag har minnen från tidigare resor från, härligt nostalgiskt) så var det bara att kliva på rätt tåg och påbörja resan ut på landet.

Dryga timman senare kliver jag av i Warwick, traskar ner mot första bästa busshållplats och väntar på min linje. En kvinna kommer och vi börjar prata och hon hjälper mig - älska britter och deras vänlighet! På bussen, åker förbi föregående tågstation (håhåjaja, rutinerad var det visst!) och sedan missar jag visst mitt hotell med en busshållsplats, men det gick ju åtminstone att gå fort tillbaka.

Efter allt detta resande blev det lite vila för mig och för ovanlighetens skull sov jag även en sväng mitt på dagen innan jag traskade upp till grannhotellet där själva expot var. På torsdagskvällen öppnade butiken och man kunde mingla lite.  Mingel är ju inte min grej så efter en snabb titt blev det istället en liten promenad i omgivningarna.
Stigen mellan mitt hotell och konferenshotellet. Mysigt på dagtid, mörkt på kvällen ;)

En bro över till lite geocatcher..
En liten kvällspromenad till närmaste by och sen hem och sova ordentligt inför helgens alla föreläsningar.

Vaknade av lite skränande utanför fönstret, och det var detta par som lät.

Plattformsträning, vad man kan göra med dem återkommer jag till i ett senare inlägg.

Så mycket böcker, så lite att ta med i handbagage. Blev bara en, och en rosa kong.

Helgens alla duktiga föreläsningar under en table-discussion.

Michele, en för mig ny föreläsare, en helt fantastisk sådan!
Å rätt som det var satt vi här, det gick alldeles för fort :(
När de flesta åkte hem på söndag eftermiddag tog vi ett besök på en lokal pub, så brittiskt det bara kan bli! God mat och även en söndagsquiz.

Notera andra svaret på våra kända Harolds..

Puben - The Green Man
På måndag morgon åkte jag och en norska tåget in till London igen, jag tog några timmar på Oxford Street och shoppade lite innan jag satte mig på en alldeles för lång busstur till flyget. Helgen gick alldeles för fort och London var svår att lämna, älskar verkligen den staden!