söndag 25 maj 2014

Rallytävlingar x 2

Det tog lite tid innan uppdateringen för förra helgens tävling blev av, hade hoppats få med filmen men den får vänta. Förra veckan var det tävling så gott som på hemmaplan då vi var på EHDK och tävlade för Madde Svensson. Som vanligt en klurig bana men inte svår nog för lilla vesslan som fick ihop 94 poäng! Vid prisutdelningen när jag såg de 4 kg godis som vinnaren skulle få sa jag (och menade) att då ville jag inte komma etta! Så mycket godis behöver inte min kropp då jag anstränger mig lite för att tappa de extrakilon jag redan har. Döm om min förvåning (och alla andras glädje!) när jag såg priset vi fick som tvåa! 

Prispallen fick vi dela med våra bästisar och det var ju så klart extra kul! 

Den här veckan har jag ätit kakor och inte laddat särskilt inför dagens tävling på Hölö-Mörkö BK, dit vi åkte själva idag. Nässla kräktes i natt, två gånger på plats (alltså reste sig inte ens för att hulka). Tänkte inte helt klart och fick för mig att då hade hon nog fått ut det som störde. När vi kom till Hölö kände jag mig dock som världens sämsta matte som inte tänkte mer på min hund!! Hon dreglade, var spänd över buken och var alldeles slö. Jag struntade i att värma upp det vi behövde utan lät henne bara få ligga och vila i skuggan, skulle hon inte bli bättre skulle jag stryka oss. 

Jag brukar ju aldrig köra med något särskilt gott godis vid tävling för då blir hon för het, men som tur är hade jag det ändå med mig. Med lite vom och lunga piggnade Nässla till sig och var redo att följa med mig ut på plan. Hon gjorde det väldigt bra och jag fipplade bort lite poäng. Målet var att inte få avdrag på helheten för Katarina (har skrivit för henne och vet att de delas ut rätt friskt) och inga avdrag i honnören och de uppnådde vi! Vi fick 88 poäng och hamnade på en andra plats (med bara ett poäng efter vinnaren). Vi tre som var på prispallen visade sig vara de enda med kvalificerade resultat!! Nu var vi inte jättemånga startande då halva (!) startfältet inte kom (kan det bero på att man visste svårighetsgraden innan och det inte var värt det i SM-hetsen?) men ändå! Vi är stolta över våra poäng och det faktum att vi tar oss runt banan på ett snyggt sätt utan att föra hunden med godishand eller hjälper :-) Sen att vi tog oss igenom honnören trots att hunden på banan hade väldigt kul med gosedjuret i åttans frestelse..

Tre tävlingar under två helger med tre pallplaceringar! Så stolt över mig och min hund!

Inga kommentarer: