tisdag 5 mars 2013

Hittade den!

I lördags hade klubben gett rallyn några extra timmar i hallen då den annars var obokad under morgonen. Mycket skönare att kunna träna tidigt men det bästa var helt klart att det bara var fyra ekipage där - oss inräknat, så det var lugnt och avslappnat i mitt huvud. Vi kunde ta tid på banan och träna enskilda saker (tur det då inte ett enda moment gick felfritt, inte ens hoppa kunde hon göra utan att hon slog i. Men då kunde vi passa på att ta om och jobba ordentligt vid varje skylt.

Det här var helt klart årets bästa pass (trots att det momentmässigt sög) för jag kände äntligen att det var kul igen! Ser fram emot mildare väder så träning kan ske ute och "när man vill" och jag börjar tom se fram emot att få börja lära in tvåans moment, fast jag tänker inte göra det ens pyttelite innan vi har lp1. Bara för att ha något att locka med. Har dock inga planerade lydnadsstarter då jag prioriterar WT, prov och viltspår avgiftsmässigt, och några rallystarter så klart. Men sen kanske! Och då ska jag filma all inlärning :)

Inga kommentarer: