torsdag 7 mars 2013

Checka av lydnaden

I tisdags tog jag en promenad till arenan för att mest komma ut men då passa på att kolla av hur vi ligger till. Nässla är för härlig att jobba med, det tar ju aldrig stopp :) förutom en incident när en godis trillade ner under en dörr vilket ledde till att vi inte nådde den som i sin tur ledde till att nässla trodde det var en externbelöning. Externbelöningar ska man jobba på ett speciellt sätt med. Enligt Nässla ska man alltid vara vänd mot den. Vilket ledde till att när jag kallade in Nässla när hon hade godiset (som jag trodde var glömd) bakom ryggen tittade hon först på mig som att jag inte var klok. Sen vänder hon sig om och springer baklänges in till min sida. Måtte hon aldrig hitta något hon tycker är en externbelöning på tävling och gör så..

Det mer normala vi behöver träna på är kommenderingen när momenten nästan är slut, annars så kan hon ju allt mer än väl.

Undrar Föresten hur hon skulle lösa en externbelöning bakom sig när hon ska hoppa över hinder?....

Inga kommentarer: