lördag 4 februari 2012

Träning i kylan

När termometern visade -19 i morse kände jag mig inte alls sugen på att åka och träna med Zandra, men solen kom fram och tinade upp mig lite. Vi träffades först hos henne för att göra varsin jaktövning, Lystra fick göra sök och Nässla dirigeringsövning. Övningen gick inte så bra till en början, men vi fick till det på slutet när vi bytte plats. Dock känner jag att jag skulle behöva göra om den övningen 100 gånger, så teckena verkligen går in, för nu är det aningen flexibelt om hon förstår eller inte. Efter lite fika/uppvärmning åkte vi till AHA hundarena för lite rallyträning, idag var det flera där, kul! Dock var det bara jag och Zandra som körde fortsättningsbanan.
Lystra har två istappar av slem hänger ur mungipan..

Vi gick banan ganska fort efter vi kommit in och det gick så himla bra! Lugn och sansad var hon och verkligen stirrade på mig. Något snett stående och läggande, men petitesser i sammanhanget. Andra varvet skulle jag testa om hon verkligen visste om den där köttbullen som låg i frestelsen och se där! Den hade hon nog missat lite för helt plötsligt gick det sämre. Knasigt! Gick ett tredje varv sen och då gick det bra igen, trots att hon var medveten om köttbullen (min markör minns LÄNGE). Tycker iaf att hon är helt fantastisk, trots att hon ibland tänker själv lite för mycket. Blir nog en chansning att tävla i ridhus, skulle dock vara bra att få träna i ett sådant åtminstone en gång innan.. Någon som vet var man gör det i närheten?

Inga kommentarer: