onsdag 29 februari 2012

Lördagens bana

Även denna vecka fick jag äran att göra bana för helgens träningspass och eftersom det antas bli det sista passet innan ridhustävlingen måste jag träna på sånt som jag inte gillar - konskyltar och sen se till att bakdelskontrollen när det gäller vänstersvängar/snurrar är med. Sen får fokus ligga på att träna bland hästbajs (tror jag skippar att hyra ett ridhus, orkar inte riktigt engagera mig så pass mycket), det finns ju längs en promenad vi har så det är ju bara att tänka på det innan och träna.

Tävlingshelgen blir nog trevlig, har bokat in hussen på hans födelsedagspresent vilket var velondromcykling i Falun. Han är livrädd men nu är det dags att även han tar några kliv utanför sin comfort zone. Nu kanske det inte låter som värsta grejen att cykla runt i en rundbana, men det är värre än det verkar. De ska cykla på 45 graders lutning på en cykel som varken har broms eller växel. Istället sen för att åka hem och sen åka tillbaka samma väg men halvvägs bokade jag stuga i Fagesta som vi tar in på lördag kväll så är vi redo och på plats på söndag morgon (och jag lurade mig till sällskap). Lite semester så där i mars, det sitter ju inte fel :)

1 kommentar:

Zandra, Lova o Lystra sa...

F*n skrev värsta inlägget som försvan!

Myspys delux helg, bra sätt att lura med husse också ; )

Pratade med Katarina i Söndags som har dömt i ridhuset i fagersta förut. Och hon sa att det var ett ovanligt fint och rent ridhus. Så det kanske är till någon tröst : )

Massa lycka till, jag tror det komemr gå toppen för er!