torsdag 9 juni 2011

Veckorapport

Jag har varit lite slarvig med att uppdatera, har haft fullt upp med hemtentor, skrivning och en salstenta i morrn ska pluggas till dessutom (läs ska, har kanske inte gjort det än allt för mycket..) Förutom tentor (i morrn är det förhoppningsvis sista på några veckor) så har jag också spenderat en hel del mil på cykeln eftersom jag ska köra tjejvättern på lördag. Start på tjejklassikern, pepp pepp!

Idag var vi över hos Jens och så åkte vi vidare till Hanna och hennes flattar Lukas och Signe. Tyvärr blev det inga bilder på våran träning som blev lite sisådär, mest på grund av lite knasig planering. Eller nja, planeringen fanns, men den kanske inte hölls. Även om det blev lite hattigt på vissa övningar är jag ändå nöjd med hur Nässla skötte sig, hon fick vara lös och höll i sig. (Ja, jag vet jag tjaaaaatar om det här men tänk att för något år sedan sa testledaren på FARTtestet att hon var för het för att kunna träna jakt och istället borde rikta in sig på specialsök och nu bara ligger hon där när andra hundar jobbar - tyst!)
Efter passet blev det fika (jag förstår varför Hannas mage växer..) och det var jättegott! Nässla tyckte det var dags att agera pajas och kröp in under terassgolvet och låg sedan och pep av outgrundlig anledning. När vi ropade kom hon glatt ut men kröp snabbt under igen och låg alltså UNDER oss när vi fikade.

I går var vi en snabbis hos Zandra i Kungsör och hade tävlingsträning. Vi lurar på hur vi ska kunna gå in på en bana och ha med oss hundarna från start till mål med fullt fokus. Belöningar, placeringar, förberedelser mm.. Det är inte lätt! Lustigt dessutom att den skylt som inte alls gick förra veckan gick bäst igår =/ Det är alltid så och tävlingen närmar sig med stormsteg, det ska bli väldigt spännande att se hur det går! För Lova tror jag dock det kommer gå kanonfint :)

I måndags skulle det vara träning med tjejerna men Maja hade skurit sig i tassen så det var bara jag och Cicci med våra hundar. Dessutom var det olidligt varmt så våran vanliga fotbollsplan (som dessutom var upptagen av fotbollsspelare - hrpmf) fick vara och vi hittade ett "nytt" ställe i skogen. Det var kanon för ändamålet och hade dessutom vatten (snuskigt men duger för hundarna) så vi kunde träna lite sånt. Man märkte att det var nytt ställe för fokus var inte som det brukar på någon av damerna, men vad gör det, det var ju trevligt iallafall!

Dagen innan hade vi varit i Kolsvas djupa skogar (eller ja, med tanke på bilfärden var vi nog mer i Örebro) och lagt blodspår och  badat under tiden det låg. Nässla gick sitt spår kanon och värmen skadar inte hennes spårfömåga. Duktig som vanligt, återgången blev det inte så mycket träning på dock, hade en liten med blod i hela som jag tror hon löste själv, jag minns ärligt talat inte ens det :O

Det var det, så mycket skoj att göra, så lite tid ;)

Inga kommentarer: