söndag 12 juni 2011

Opedagogiskt värre

Inatt drog det ner en rejäl smäll från himlen när vi låg och sov. Eftersom vi har alla fönster på vid gavel lät det som att det var inne hos oss det blev ett brak och både husse och jag flög upp och blev chockade. Givetvis drar det igång en hund också, konstigt vore det annars. Nästa gång det åskade låg Nässla bredvid mig och hon reagerade men eftersom jag inte brydde mig sket hon i det resten av natten. Ännu en bekräftelse på hur lätt det är att av misstag skrämma upp sin hund.

Och om vi ska återgå med en rapport från gårdagens fall har jag nu upptäckt ett blåmärke på smalbenet som är närmare 15cm långt efter att cykeln landade där. Har sedan tidigare blåmärke på båda knäna (det ena vet jag inte varifrån det kommer, det andra kommer från förra veckans fall på cykeln) samt ett på låret. Sedan har jag ett varsitt från båda fallen på vardera armbåge. På lördagskväll ska jag ha klänning då vi ska förbi på en bröllopsfest, jag kanske borde ta en blåprickig för att matcha.. Just ja, jag kommer få ett till på smalbenet för idag lyckades hussen även slå i sin fotknöl rejält på mitt smalben.

Inga kommentarer: