tisdag 14 juni 2011

Tack och lov för viss dagboksskrivning!

Ibland tittar jag igenom min träningsdagbok som jag (alldeles för sällan) fyller i efter träningspass. Men det är alltid skönt att kunna gå tillbaka ett år i tiden och se hur saker och ting förändrats och förbättrats. Har slarvat med den på sista tiden (vad ska jag då gå tillbaka och titta på om ett år?!) och passade därför på att fylla i lite från den senaste tiden. Inser, trots virrpannornas afton igår, att det har skett stora framsteg. Det som är en ytterligare fördel med att fylla i är att det ger tips om vad man kan förbättra till nästa pass, såna saker man gärna glömmer. Så, det jag ska träna på är: Linjetag vid näckrosor i vatten samt träna på att gå över mark/inte undersöka mark som någon hund redan varit i. Går bra vid markering (tror jag) men sketasvårt vid linjetag. Måste helt enkelt tas tag i.

Sen måste jag träna på alla typer av vilt om vi mot förmodan kommer mer på jaktprov i höst, jag vill inte falla på en sån sak.

Inga kommentarer: