fredag 22 april 2011

Vilken hund!

Igår hade vi samkväm hos uppfödaren tillsammans med Jens och hans hustru Kerstin. Det var jättetrevligt och givetvis kombinerade vi det med lite hundträning. Träningen blev förlagd vid vatten och med hjälp av båten lades det ut en del linjetag i vassen. Det första vi gjorde var väl si så där, det gick genom ett område där hundarna fick hoppa fram men två meter åt sidan kunde de springa på vassen, så samtliga hundar valde den vägen av någon anledning.. Den andra låg mer ute på vattnet fast ändå i ett vassområde. När det var Nässlas tur gick det helt enkelt bara så bra! Visst tog det tid och det var väldigt svårt för henne men hon fortsatte att jobba och hon lyssnade/tittade på mina signaler. Jag förde henne i min mening väldigt tyst och sansat och till slut hittade hon den och jag blev så stolt!!


I övrigt satt hon vid min sida, kunde pipa lite emellanåt men under omständigheterna tycker jag inte att det var något värt att notera. Jag börjar få lite förtroende för oss nu. Jag hoppas på att få in lite bilder som jag kan lägga in sen också :)

Inga kommentarer: