fredag 8 april 2011

Mer träning

Idag fick bli finalen på Nässlas intensiva vecka då vi åkte och träffade Zandra och Lystra i Kungsör. Vi tränade på lite dubbelmarkeringar vilket gick bra på fronten inte vilja dubbla men vi tog ju även det säkra före och gjorde på rätt korta avstånd. Sedan körde vi lite linjetag med skål och slutligen fick Nässla assistera som konkurrent. Sista stunden var hon lös och skötte sig jättebra, jag tycker hon blivit lättare på allt omkring, att kunna ligga ner när jag håller på med annat och inte dra bara för att hon är lös. Hur det gick för Zandra och Lystra kanske ni får läsa på hennes blogg men jag tror att hon är något missnöjd med att Nässla lärde henne äta skit... ;)Som tur var hade de inte tvättat hunden inför morgondagens utställning för Nässla pucklade även ner henne i något vatten/lervällingliknande. Ooops :D


En trevlig förmiddag trots att vädret gav oss alla varianter förutom riktig sol. Det får vi göra om!

1 kommentar:

Zandra o Lystra sa...

Det var jätte trevligt att ses :) Bra och lärorik träning fast vårat resultat var sämre. Jag tror hon har blivit lite mätt på mig och appotering. Övertränar nog lite ibland ;) Så nu har vi en paus från allt, eller ja försöker iaf ;P

Aa kom på dem jag med, men ta med dem nästa gång vi ses. Denna vecka är det lite tjat ska iväg på vilspårs utbildning som jag åker på på fredag och just nu är jag i Örebro. Men vi kanske skulle kunna ses nästa vecka på onsdag, torsdag eller fredag? Onsdag kan jag på eftermiddagen, torsdag på förmiddagen och fredag kan jag hela dagen :)

Var inne och kollade på retriverträning.eu ska boka in mig på klicker apporteringen i aug tror jag, verkar vara en riktigt bra kurs. Vilken var den andra tjejen som du rekommenderade? Måste kolla henne också. :)

Smart ide med din vattenapportering här i inlägget ovanför.