tisdag 3 januari 2017

Ut med det gamla!

En av mina favoritaktiviteter så här års är helt klart att rensa ut alla gamla papper. Som den ekonom jag är kan jag inte kasta fakturor direkt efter att de är betalda (inte ens mina privata) utan måste vänta de 7 år för företaget (nåja, det gör jag rätt i enligt lag) och 3 år för mina privata saker innan de hamnar i kaminen. I de privata är det kul att se gamla lönespecar och annat krams som fakturor för exempelvis böcker, men företaget är klart roligare att se gamla kvitton för. Nu när jag kastade år 2009 hittade jag exempelvis kvitton från assistanshundsträningar och massa trevliga kurser, tänk att det var så länge sen och vad annorlunda min verksamhet ser ut.

Jag borde ha lika kul med att sortera ut gammalt ur garderoben och vinden med, men där är jag betydligt mer nostalgisk och sparar hellre än slänger 😉 Hittar ni några roliga kvitton så här 3/7 år senare? Är ni bra på att rensa i övrigt? Kanske något tips?

Inga kommentarer: