tisdag 10 januari 2017

Träning av nytt rallymoment

Som jag skrev i det förra inlägget så tränade vi ju lite rally i fredags och hittade lite brister i grunderna som vi behöver fila på för att kunna tävla med de nya momenten. En riktigt svår sak för Nässla var att sitta vid sidan och när vi står stilla flytta sig över till andra sidan och sätta sig. Hon börjar bara gå runt mig (som vi tränat på massor). Så jag återgick till lite grundträning. Började först med plattform, men hon fick en väldig konstig ingång med det så jag gick över på pall istället. Här är vår första film med kloss: 

Ni kanske inte orkar glo er igenom två och en halv minuts klickande, men i slutet så ser man att hon börjar lära sig något annat, nämligen att trampa med tassarna på mig.. Ajaj! Bara att påbörja ett nytt pass med mer fokus på att göra det snabbt (och inte hinna hitta på massa saker på vägen), som ni ser här: 
Blir verkligen jättetydligt att jag lärt in massa skrot på vägen 🙈

Och ja, undrar ni över varför jag går runt med kängor inomhus så är det inte för att vi snålar på värmen. Jag ska ju vandra i sommar och hade inga höga kängor (vilket var ett måste enligt vandringsexperten Susann) och fick lite "åka till butik och prova-ångest", så jag beställde hem ett par i samma märke som mina stövlar som jag älskar (och vet sitter väldans bra). Det kostar bara 50 spänn att returnera, vilket ändå är billigare än att åka till närmaste välsorterad friluftsaffär, och då kan jag prova dem betydligt mer än jag kan i affären, hela 60 dagar har man på sig. Givetvis går jag inte ut med dem, utan passar på när jag rör mig hemma för att få en känsla om de klämmer åt på olämpliga ställen, har ju problem med hallux valgus på ena foten. 



2 kommentarer:

Susann sa...

Haha, vandringsexpert... Hur funkar dojjerna??

Linn sa...

Har ju bara provat hemma än så länge och där finns ju vissa begränsningar i hur mycket man belastar.. Men de blir nog bra, rymliga och skaftet känns bekvämt. Kommer troligtvis behålla dem.