måndag 24 november 2014

Utvärdering och veckoplanering

Förra veckan fick jag till ett par längre pass med Zandra där vi testade hur Nässla klarar av att avsluta momenten när de hamnar i en kedja. Lärdom? Det spelar inte jättestor roll att jag gör 20 ingångar med och utan apportbock hemma för det är när det kommer in i en kedja det brister. Nåja, ingångarna och positionen i halter har åtminstone generellt blivit bättre och Nässla har njutit av sitt gotte, men jag får nog ändra strategi till kommande vecka och träningen måste därför komma in mer i en kedja. Då får jag svårigheten att jag kan inte vara inne vilket gör att morgon och eftermiddagspass kommer att försvinna. Jag får helt enkelt försöka göra det bästa av situationen och den här veckan får det bli lite mer kvalitet än kvantitet. I går kom dessutom systeryster för att bo hos oss under veckan så det är inte heller helt praktiskt att träna under promenader. 

Jag kommer inte lägga upp ett veckoschema denna vecka utan fokuserar mer på det jag måste träna: 
  • Baklängeskedja fotgående/position och uthållighet
  • Få in apportering i kedja
  • En sista påminnelse om smådetaljerna
Det ska verkligen bli intressant och se om det blir någon skillnad på vårt protokoll denna tävling mot de två förra som var nästan identiska!

Inga kommentarer: