lördag 25 oktober 2014

Freestyle dag 1 Daladansen 2014

För ovanlighetens skulle tänkte jag att det skulle vara jag som rapporterar från dagens freestyletävling då Nässla har regisserat tillräckligt idag! Ja, så kan man nog sammanfatta dagens tävling där vi knappt hade något med som det var tänkt i programmet! Hon hoppade, studsade och skulle bara springa backandes runt mig idag.. Mina resultatmål uppnåddes inte och de andra målen var svåra att hålla sig till eftersom det inte var mycket som var som det skulle. Kändes riktigt dåligt, såg okej ut på filmen och när jag fick protokollen fick jag ändå lite hopp. I morgon blir det mycket mer uppvärmning så hoppas vi på en inte lika fullt taggad hund i vare sig Htm eller Freestylen. 

Domarkommentarer och poäng: 
Precision och samarbete: 7,3 7,3 
Innehåll: 7,2 8,3
Tolkning av musik 7,0 7,2

"Fint samarbete trots några missar och dubbelkommandon. Jobba på bättre flyt och ta tillvara på musikens tempoväxlingar. Snygga snurrar och grymt avslut!"

"Jättebra program anpassat till hund och svårighetsgrad. Bättre mot slutet när hon kom igång. Önskat mindre DK för högre poäng!"

Jag kan inte säga så mycket om det hela, mer än att jag håller med i poäng och kommentarer (även om kanske samarbete värderades högt, men de vet ju inte hur det ska se ut för hon samarbetade inte mycket). Mycket dk blev det när jag ser på filmen och det var ju för att få henne att göra något rätt öht. Jag hoppas helt enkelt på revansch i morgon!

Inga kommentarer: