fredag 18 oktober 2013

Ger snart upp!

Det där tricket.. Varje pass måste börjas med en utsläckning av riv så hårt du bara kan på mattes arm. Om du jobbat med inlärning och verkligen testat utsläckning förstår du kanske vilket helvete min arm får genomlida. Tänker varje gång på när jag var på chicken camp och min höna lärde sig att om den bet mig när jag bar den så släppte jag in den i buren (fast ur min synvinkel handlade det om att hon bet mig precis när jag ändå var på väg att släppa). För att slippa beteendet att hon bet mig varje gång jag bar henne mot buren fick jag till slut släcka ut det genom att hålla i henne tills hon slutade. Aj! En höna använder liksom inte bara sin näbb i ett sånt läge och om man säger så här, deras manliga variant är ju en av världens vanligaste djur i kamp, så kapacitet finns! Och ja, så känner jag varje gång jag ska träna titt-ut med Nässla! 
 
Men jag ger det några gånger till. Tur att det är vinter och jag har tjock tröja på mig. 

2 kommentarer:

Susann sa...

Men krafsar hon lika mkt om du provar något annat än just armen?

Linn sa...

Det har jag ju inte provat! Smart!