onsdag 25 september 2013

Hur gick det då?

Mitt egna dirigeringspass gick skitdåligt! Trots att det låg leksaker ute kunde hon inte för hela världen förstå att hon skulle ut och jobba. Avslutade med att käka kattskit istället för att hämta den sista, såg ni ett rökmoln från kungsörstrakten så var det från mitt huvud.. 

Åkte in till stan för att träna med Annikorna, den ena hade redan förberett genom att lägga ut lite områden runt ett fält så vi körde walk up där tillsammans.  Jag tog Nässla direkt ur bilen men hade henne kopplad den första transportsträckan, men efter första skicket fick jag helt enkelt lita på henne. Och det gick så bra :) Fina långa dirigeringar till okänd mark, stadga och fint fortgående, hon la sig ner och vilade på riktigt när det inte var hennes tur. Gjorde två trippelnarkeringarvsom gick så där, svårt med referenser på en åker och en var över ett dike som var lite smålurig även för de andra hundarna. Men jag är ändå nöjd, om hon skulle vara så här cool under jaktprov så skulle hon snart vara i elit även på b-prov ;) Om om ni vet ;)

2 kommentarer:

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Låter ju kanon! Det där OM är ett märkligt ord ;-)

Linn sa...

Ja skönt att få ett riktigt bra pass efter allt troll :)