lördag 18 augusti 2012

Nyhetsrapportering i media

Eftersom jag själv tydligen bor i "lilla Chicago" (ett smeknamn Eskilstuna fick på 90-talet för att vi hade så hög brottslighet och som i dagsläget känns fullt aktuellt med tanke på att vi hade den fjärde (rapporterade, jag vet fler) skottlossningen (gängrelaterad tror man) igår kväll) så kollade jag in vad som händer i det riktiga Chicago, via deras Chicago Tribune. Och jag säger bara, snacka om att de vet hur man rapporterar nyheter! På några få minuter hinner jag läsa om en pitbull som dödat sin ägare, alla brottslingar som blivit arresterade (och även senare om deras domar). Det gick exempelvis att läsa om killen (läraren) som fick 200 000 dollar i böter för att han slog ihjäl sin hund när den inte ville gå in i badrummet. Jag vet med andra ord mer om brottsligheten i Chicago på tio minuter än vad jag gjort efter ett halvt dygn om vad som sker här hemma.. Jag har helt klart en ny sida under favoriter att roa mig med vid tristess! 

Idag har jag varit duktig och plockat fram både blod och sökbanan! Nu blir det nosarbete av, vill ni se film eller?

Inga kommentarer: