söndag 5 augusti 2012

Avancerad klass Fagersta KK


Idag var det dags för tredje starten (sen förra fredagen) i avancerad klass och nog fick vi ett diplom idag :) Vi hade sämsta poäng av de tre starterna med hamnade på en delad andraplats så det märks att bedömningen blivit hårdare i den här klassen. Jag tror att det var strax över en tredjedel som blev godkända idag i vår klass också. 
Dagens bana, honnören var sitt på höger sida.

Not very nice väder.. SPÖREGN och jag sitter under ett träd
Det blev uppehåll till banvandringen för att sedan ösa ner på några startnummer före mig. Dock sken solen upp precis innan vi skulle ut och jag kunde kasta reservregnjackan och känna mig något sexigare.  På planen gick det bra, några nos och bris (så klart vid första skylten, som vanligt) och sen en liten olycka där Nässla halkade efter hopphindret när hon landade, men hon jobbade vidare som om ingenting. Hon är tuff min Nässla och reagerade inte heller på publiken och domarens sus av oro. Kände mig riktigt nöjd med varvet, kliver ur och går in i honnören. Där gör hon samma sak som sist, bara dyker ner nosen och är helt okontaktbar till att börja med. Som tur är hann de inte börja bedömningen och hon sätter sig som hon ska. Tills tiden startar, då kliar hon sig för att sen lägga sig och rulla huvudet i gräset, i vad som känns som en evighet för mig och jag hinner fundera över alternativet att diska oss och ta i henne. Gör det inte, hon reser sig upp och skakar av sig, jag sätter henne ner fort igen och sen sitter hon fint. Herrejösses, där kände jag att alla våra poäng försvann.. 

Väl av banan ser jag att hon är svullen över ögat och troligtvis var det någon insekt som bet henne och därför gjorde hon som hon gjorde. Men 12 poäng förlorade vi IGEN i honnören, 1 för nos (när hon satte ner huvudet antar jag) 10 för fel övning (reste sig) och 1 för att hon satte sig snett bakom mig när jag väl fick kontakt med planeten Nässla igen. Nu vet jag ju vad vi ska jobba med i morgondagens träningspass.  
Syns inte speciellt bra, men ögat är svullet ovan till vänster. 

Även om det inte syns så är det svullet IRL (fast nu har det gått över)


Nu kom solen och värmde ordentligt också, lagom till att alla är klara.
Förutom regnet var det trevligt idag, och den trevligheten beror på deltagarna. Det är så roligt med rallyn att folk är sociala utanför banan, kommer fram och säger att det går bra, stöttar varandra och känner igen varandra.
Nu kommer jag att lägga fokus på att inte nosa direkt i honnörsrutan, nosen ska liksom aldrig ner där, inte heller i början av planen. Sen om vi har några tävlingar i vår närhet som ligger bra till kommer jag att anmäla oss, vi har ingen brådska upp i mästarklassen, hellre höjer jag vårat medel i avancerad klass. 

Kul att Nässla är mest road av rosetten snarare än leksaken hon vann. Visade stolt upp den för samtliga grannar på gården :)



3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis igen! Riktigt bra jobbat tjejer. : )

Alltså denna honnören känns skrämmande.
/Zandra

Sara och Lhyra sa...

GRATTIS! och det viktigaste är ju faktiskt att man känner sig sexig ;) haha. Du är rolig du.

Linn sa...

Ja sexigt är ju väldigt viktigt på hundplan. Då kan jag ha rätt attityd hahaha :D