onsdag 21 december 2011

Vad händer här då?

.... inte mycket.... Det julstökas, pluggas och vilas. Nässla njuter av att snön kom och jag med så klart ;) Det finns även en fördel i att Nässlas tass klarar sig bättre när det är torr snö istället för regn. Vi kan använda en vanlig hundsko istället för lager med lager av strumpor och påsar. Jag har även satt på ett compeed-plåster som jag hoppas hjälper läkningen. Om inte verkar det iallafall vara mycket bekvämare för Nässla att gå på tassen, hon ömmar inte heller när man tar där på så det är ju bra. Får se hur det ser ut under när det lossnar.

Igår provade jag för första gången sen massagen att lägga på en vetekudde på hennes nacke, trodde inte hon skulle gilla det då hon inte är speciellt förtjust i värme men hon började nästan snarka direkt. Söthunden. Masserade lite på ena sidan och sen valde hon själv att vända på sig så jag kunde ta andra sidan. Det är ju rätt smidigt att göra när man bara sitter framför tv:n så nu ligger den framme så jag inte ska glömma bort det.

I morrn blir det inomhusträning och då kan vi äntligen vara med igen. Skulle kunnat göra lite mer ute nu när det är snö och hon har plåstret men tiden rinner verkligen iväg, skolarbetet är inne i en slutspurt innan jul (och dessutom ska vi till idag opponera tre arbeten vilket tar alldeles för mycket tid) så det blir liksom inte av. Men morgondagen ser vi verkligen fram emot, får se hur Nässla beter sig efter två veckors stillasittande..

Inga kommentarer: