torsdag 1 december 2011

Dramaqueen

Idag åkte jag en ohundig trip till Stockholm för att lyssna på ett seminarie angånde företagsförsäljnningar. Tåget gick kl 7 så jag klev upp snortrött kl 6. (Inte så tidigt ändå för mig, men eftersom jag tränade alldeles för sent igår kväll somnade jag inte förrän midnatt och det är inte my cup of tea om man säger så). Trött matte gjorde att jag glömde ge Nässla mat. Ingen katastrof i sig, hon gick ju direkt och la sig med husse när jag rastat henne. Däremot hade det visst lett till en del trubbel för husse idag.. Han skulle ta ut henne vid 11:30 (dvs innan hennes lunch) men hade vänt hem besviken ganska fort eftersom hon varit lite odräglig.. Här är husses chatlog från msn nu när jag frågade om hon hade fått frukost av honom:

ah det kanske var därför hon var så himla arg på mig ute
TACK DARLING!
Hon hoppade och gjorde scener, la sig ner och totalt vägrade
sen sket hon direkt så hon kunde försöka att vända hem så fort som möjligt

riktig myspysstund vi hade :)
Ja, husse tackade för att jag hade missat hennes frukost, tydligen var det mitt fel att deras promenad blev som den blev. Ibland skulle livet bli betydligt enklare med Nässla om hon bara kunde få fram lite tydligare vad som besvärar henne (fast jag kan tänka mig att hon hängt vid matskålen tre timmar utan att husse ens märkt något, det skulle liksom inte förvåna mig).

Inga kommentarer: