tisdag 12 juli 2011

Förbättring

Igår när vi hade våran veckoretrieverträning gick saker och ting betydligt bättre. Först och främst beslutade vi att inte träna vid vatten då vi inte hade för avsikt att träna något i det, vi skulle alltså bara riskera att bli irriterade om hundarna hoppade i. Så vi hittade en liten plats i skogen där vi tränade på istället. Vi tränade på grundfärdigheter med fotgående, inkallning och sen markering där vi fokuserade på noggrannhet. Alla hundar skötte sig bra och nivån var lugn (förutom när jag skulle leka med Lystra som störning i inkallningen, då blev Nässla aningen besvärad). Eller ja, när hon snodde Javas leksak var hon inte så rar heller. Men annars ;)

Det var ett lyckat koncept som jag ska behålla men jag ska lägga till ännu mer planering i förväg (det brukar heta så). Jag ska försöka komma ihåg/ta tag i att filma nästa gång, det är alltid roligare med lite film tycker jag.

Inga kommentarer: