fredag 4 mars 2011

VIP-kväll?

Igår hade en av våra lokala hundaffärer enligt medlemsbrev en VIP-kväll för sina medlemmar. Eftersom de skulle ha rabatt med 200:- för fodersäckar 10-20 kg tänkte jag att det kunde vara värt att åka dit sen om man får lite mingel och gratisprover är det ju bara en bonus. Visst tänkte jag att det kunde dra en del folk med så mycket? Innan de öppnade var det kö långt upp på gatan och jag fick parkera 500 meter bort (kunde lika gärna gått dit..). Köade en stund, kom in och sen kom jag ingenstans! Det var så proppat med folk så det var sjukt, och när jag lyckats ta mig ut en halvtimma senare utan att ha gjort annat än fått andnöd i folkmassan så var kön fortfarande längs hela gatan (läs, den fylldes på vartefter folk gick in). Stod utanför en stund och pratade med C och tittade på galenskapen. Flera personer klämdes in, någon enstaka kom ut. Så fortsatte det i 10 minuter till, sen åkte jag hem, utan mat.
Alltså, jag visste inte att VIP betydde VäldigtIhopPressat. Aldrig mer. Knappast värt 200 spänn rabatt, jag menar det skulle ju ta mig två timmar att ens HITTA mitt foder och sen skulle jag behöva släpa säcken 500 meter om jag väl lyckades ta mig till kassan och vidare ut. Nä, jag håller mig till Foderbilen.se, dels är det redan 50 spänn billigare än i affären, sen tar det ungefär 2 minuter att genomföra köpet och det kommer levererat till dörren. Det kan man kalla VIP behandling.

Inga kommentarer: