onsdag 25 mars 2009

Redigering bland punkterna

Då fick jag alltså stryka punkten vad gäller utemat då det gått en hel månad nu. Skönt.

Sen la jag ju upp en film igår på uppletandet, så det räknar jag som ytterligare en film på våran träning.

Läste ut den ena av de lånade böckerna igår. Är väl inte jätteimponerad. Handlade väl mest om att släpp hundarna och låt de sköta sitt så går allt bra eftersom hundar har ett bra språk. Sen fanns det en del berättelser ur livet där hennes hundar var exemplariska och de mötande hundarna var .. hum.. inte det. Det fanns dock vissa bra saker att märka i boken! Exempelvis när hennes ena hund började vakta sin mat mot den äldsta tiken. Då ignorerade tiken matvaktaren tills det gick över. Jämför med människan som gärna bestraffar i det läget.

Just ja! Vad gäller uppletandet jag har gjort med Nässla så har jag kört med leksaker för att få upp tempot och kunna köra en bra lekbelöning när hon kommer in. Jag har alltså inte använt dummies och kommer att ta det lite lugnt med det tills hon vet vad hon ska göra och behåller en bra hastighet i söket. Självklart har jag kört med dummies med, men det ska ju vara lite mer seriöst när jag använder dem, därav min försiktighet.

Inga kommentarer: