måndag 9 mars 2009

Punkt 81

Igår gjorde jag den första av mina 10 nya maträtter, och det gick bra. Det var en ostgratäng som smakade bra, men kanske skulle behövt något med sting i för att få lite brytning i smaken. Men här är receptet iallafall:

Kesogratäng
225 grader

En burk tomater
500 gram keso
2-3 vitlöksklyftor
200 gram fetaost
1 gul lök
En burk champinjoner
Oregano, basilika och salt
Blanda allt detta, varva mellan lasagneplattor i en smord form
Grädda i ugnen i 30 minuter, ha på 1 dl ost när det är 10 minuter kvar.

Igår började jag med mina gardiner till sovrummet. Jag låter det ta sin tid så jag inte ska bli galen på det.. Det går väl sisådär. Nässla piffade dessutom till dem idag genom att hoppa upp direkt efter hon ätit och kladdade ner dem. Gaah!

Lever med en lukt av blodpudding och lever här hemma, den är hemsk, men vad gör man inte?

Inga kommentarer: