måndag 23 mars 2009

Ingen utemat

Snart har det gått en månad utan utemat och jag måste ju säga att det har varit svårt på ett sätt som jag inte hade väntat mig.

Det är inte så att jag saknar pizza eller ett mål från Max, (förutom när jag går förbi Billy Boys på vägen till simhallen, då vattnas det lite) men däremot så är det bekvämt! De gånger jag har varit lite sugen så har det snarare handlat om att jag inte orkat laga mat.. Men jag har varje gång tagit mig i kragen eftersom jag inte vill skämmas över dålig karaktär här på bloggen så det har ju fungerat ändå! Nu är det 4 veckor sedan sist och jag tänkte äta ute på lördag. Sen tror jag bannimej att jag ska försöka hålla mig till en gång i månaden, jag har ju knappast haft ont av det..

Jag har städat bilen idag, eller snarare bara dammsugit ur den. Den är ju groteskt smutsig ändå inuti med både lera och målarfärg men det får jag ta en annan dag. Samtidigt som jag dammsög så passade Nässla på att hoppa upp med framtassarna på motorhuven så utsidan är i extremt behov av rengörning. Men det blir också en annan dag ;-)

Innan vi åkte hem så fick Nässelsoppan söka Ior 3 gånger. Sista gången la pappa ut den och han la den längst upp på en sten (ca 160 cm högt upp) men det var ju så klart inga problem för fröken att vare sig hitta den eller klättra upp för att ta den :D Hon är duktig och jag grämer mig för att jag inte hade filmkameran. Med den farten hon hade idag så skulle jag nog kunna skickat henne direkt på nästa föremål (om jag hade lagt ut flera alltså) för ytterligare sök. Kul!

Jag funderar på att gå ner till biblan och kolla in om det finns någon intressant bok att låna. Någon som har några tips?

2 kommentarer:

//Ullis sa...

Ni är så duktiga!!!!!! Du får filma nästa gång!! Måste filma lite när jag tränar mina också. Fast bara när dom gör rätt! hahahaha!...

Linn sa...

Man filmar ju mycket men det är ju knappast allt som laddas upp på nätet ;)