måndag 20 november 2017

Simning

I samband med sista besöket hos Anna och konstaterandet att vi måste hålla ihop Nässlas muskler så bestämde jag mig för att boka simkort på Strömsholm. Det är lite dyrare än andra simställen, men ligger å andra sidan fem minuter från mitt jobb så kan jag matcha ihop det med jobbdagar så känns det värt den extra kostnaden. I veckan hade vi ett intropass där vi gick igenom regler och testsimmade Nässla. Hon tyckte inte det var speciellt ballt att ta sig ner i poolen, men jag tänkte att hon skulle släppa det till nästa gång. Nästa pass några dagar senare tänkte jag att hon skulle slänga sig i, men njaa, det var lite läskigt att gå ner för rampen. Men jag peppade i henne och hennes vilja och min pepp vann över osäkerheten och hon kunde simma på sen. Hon som gick igenom allt med mig sa att hon inte skulle få tillfälle att klättra upp för då gör de gärna det, men det är ju skitsvårt att hinna stoppa Nässla när hon vill någonstans. Trots att jetstreamen var igång hade jag inte en chans. Men det visade sig att hon bara går upp, vänder och kommer ner igen så det känns inte som någon större fara att hon går upp emellanåt. 
Nöjd hund!
Den bästa vinningen är att hon blir så extremt trött (jag med för den delen) av att simma. En trött hund skäller inte lika hysteriskt för att en bil svänger in på gatan nämligen så vi njuuuuuuter av att hon är trött!

Inga kommentarer: