lördag 25 november 2017

Bulltjuven - eller när matte får skämmas som en hund


Som ni vet hänger Nässla med mig på jobbet. De flesta kollegor har faktiskt egna hundar (men bara en till är med dit) och tycker det är ganska mysigt med hund att kela med emellanåt, men vissa tolererar det bara. En som bara tolererar det är min VD. Av den anledningen har jag tyckt det är viktigt att hålla Nässla kort och att hon inte ska märkas, jag vill inte bli av med detta fantastiska privilegie. I torsdags misslyckades jag dock med det när jag gick ner en våning för att leta efter en låda. Kvar var Nässla som nosade sig in på chefens kontor och hittade en nygräddad kanelbulle och snodde den. Vår administratör märkte att hon hade något i munnen när hon försökte smyga sig förbi så hon hann bara käka upp det gottigaste i mitten. Det var ju faktiskt väldigt roligt med en bulle som hade ett stort hål i mitten signerat Nässla men jag skämdes lite inför chefen. Jag förklarade att kanske tyckte inte Nässla att han var i form efter sin semester i Dubai han hade förra veckan och han skrattade och sa att han inte var sugen längre, för det stämde nog. 
Bild stulen från internet, jag glömde fota bullen det handlar om
Nässla hade inga skrupler och skämdes inte som en hund, däremot köpte jag med mig två kransar till jobbet igår och när alla undrade varför chefen bjöd på fika fick ju alla åtminstone ett gott skratt när de fick höra historien om bulltjuven. De var dessutom ganska tacksamma för det 😜

Inga kommentarer: