lördag 26 augusti 2017

Vad hände sen?

Det blev lite dålig uppdatering efter att jag skrev att vi fått bakslag och det är helt enkelt för att jag tog en tur till Norge och inte hunnit med det. 

Vi var först hos Anna på måndagen, då reagerade hon på knät lite grann men väldigt mycket när hon tog på sätesmuskeln. Så mycket att hon tom försökte ta sig ur greppet. Först tänkte Anna att hon nog rivit upp knäskadan och kanske behövde opereras ändå, att all skada inte framgick hos ortopeden. Men ju mer hon fick laser desto tydligare framgick det att skadan kanske inte var där ändå, för hon reagerade på minsta lilla på rumpan. Jag kom då på att Nässla också betett sig annorlunda med denna skada mot knäskadan, för hon var bekymrad i bilen, försökte bädda om, ville inte ligga och flåsade massor, vilket hon inte alls gjort med knät. Så vi bestämde att jag skulle komma tillbaka redan på tisdagen för att se om lasern haft någon effekt på sätesmuskeln. Så nästa dag åkte vi vår tur igen till Täby och när jag väl fick med mig Nässla in (det var inte alls trevligt där inne sa hon) så var det en enorm skillnad! Hon kunde trycka jättehårt på samma muskel utan att hon knappt reagerade och Anna sa att hon på måndagen bara tryckt en tredjedel mot den här belastningen. Dessutom reagerade hon inte heller då på knät. Så hon fick en omgång laser till, ordinerat vila en vecka och sedan kan vi återgå till den nivån vi var innan (eftersom hon inte hunnit bli av med musklerna under den här tiden). Och vi skulle absolut åka till Norge tyckte hon, bara vi inte tar långa turer. Att bo i en trång lägenhet är ju dessutom bättre för det finns inga risker för röj här inte. 

Så nu är vi i Norge. Nässla är lite besviken på promenadlängderna och protesterar tydligt varje gång vi vänder hem. Jag förstår henne, det är härligt att gå på tur här. Men vi kom iallafall iväg! 

Inga kommentarer: