tisdag 3 mars 2015

Spår som belöning efter titeln

Jag kände mig som ett riktigt smatterband så jag bestämde mig för att låta er läsare vila någon dag innan jag publicerade min rapport från vårt spår. Tyvärr visade det sig i slutet att jag inte fick igång tracken när jag skulle gå med Nässla så man får inte se hur hon gick den här gången, men jag kan tänka mig att det borde sett bättre ut. Den här gången bestämde jag mig tidigt för att hålla emot mycket i linan, inte hålla emot när hon går fel, utan bara hålla emot och att hon verkligen ska visa vart vi ska. 
Den lilla röda påsen på linan/selen håller mobilen när Nässla trackar sitt spår, tyvärr inte med något resultat då, denna gång.
Smidigt va? Behöver inte skriva hur långt jag tror det var, det står ju där, tillsammans med antal föremål :D
Synd att den inte trackade, då hade ni fått se att alla fem föremål hittades, yeay! Hon jobbade mycket bättre när jag höll emot lite men det smolket jag upptäckte denna gång (eller snarare fick bekräftat igen) var det här med att hon går dit jag vänder mig. Provade det i den sista vinkeln där hon gjorde ett litet tapp (det blåste som attan och var på en äng) genom att vända mig i helt motsatt riktning och gissa vad - hon var helt säker på att det var ditåt! Så, gissa vad jag ska göra nästa gång vi spårar? ;-) 

Har anmält till två viltspårsprov (eller tre, då det ena är två) så nu vill jag komma igång lite med det också. Den här veckan blir det, trots solens extra timmar på himlen, lite för tajt, men förhoppningsvis till helgen! Tagga, tagga, tagga!

Inga kommentarer: