söndag 1 mars 2015

Hur man visar vad man vill - ur en vesslas perspektiv

Matten håller på att utbilda sig till en sån där som står på planen på rallyn och säger massa saker till en som står bredvid, domare tror jag hon säger det heter, och då tänkte jag att det skulle vara ett bra tillfälle att gå i pension i den grenen. Liksom, nu har jag varit på SM vilket inte var så speciellt, man fick ju inte äta av frestelsen på plan där och eftersom jag kan allt man ska så blir inte godisfrekvensen så hög. Jag måste gå typ 20 skyltar plus stå still asalänge innan matten bemödar sig med att ta fram något gott till mig så jag tycker att vi kan satsa mer på freestylen och kanske lydnaden istället. Visst, på lydnaden måste man göra ganska mycket innan man får gotte, men det är ju rätt ballt att få springa och apportera å sånt. Freestylen är suverän för där får jag godis typ heeeeela tiden, jag bara tar ett steg åt sidan så klick å godis!

Det är ju inte så att allt jag försöker förmedla går fram så när matten och de andra domareleverna skulle provdöma så tänkte jag att 9 par ögon borde kunna förstå vad det är jag vill och tala om det till matten. När vi skulle backa låtsades jag höra "zack" istället och när vi bara skulle stanna och sitta visade jag upp mitt bästa "om". Tydligen blev alla helt svettiga för de visste inte hur de skulle döma mig och stordomarfröken sa att det var matten som larvade sig för att de andra skulle få något att göra. Hmpf! Det är ju inte så att jag brukar lyssna på min matte, men det är väl inte lätt för en novis att förstå. 

Dagen efter försökte jag igen, lite mindre diskret men ändå tala om att det är freestyle jag vill pyssla med. Jag vet inte om matten tröttnade på mig, men helt plötsligt fick jag gå med storblondinen istället och majj gaaad vad jag provade med hela min repertoar då!
Du vill ha mig på höger säger du - jag freestylar till vad jag vill!
Visst, det var lite jobbigt att jobba utan matte, det måste jag medge, men jag tror nog att ska jag trots allt fortsätta med rallyn får det bli med blondinen istället för hon blir liksom asglad för minsta lilla jag gör! Passar mig perfekt att få utnyttja de som belönar för minsta lilla och jag tror dessutom att hon har lite bättre koll på själva banan än vad matten brukar ha. 

Jag har klippt ihop en liten film med mina highlights över söndagens freestyling, se och njut! Vad tycker ni, ska jag fortsätta eller inte? Kanske byta förare? 



Nu ska jag stänga ner den här datorn och kasta bort lösenordet så kanske matten kan bemöda sig med att gå ut i skogen och gömma godis åt mig. Over and out! ///Vesslan

Inga kommentarer: