fredag 6 juni 2014

Vårflugan på Märsta-Sigtuna BK

Det tar ett tag med uppdateringarna men det beror på att jag är absurt upptagen hela tiden just nu. Jobbar 110% med vanliga jobb och kvällarna har varit fullbokade med kurser och privatträningar. Att åka tidig morgon och komma hem efter 21 är inget ovanligt och tiden för att uppdatera bloggen är tyvärr obefintlig.. 

Förra helgen hade jag i alla fall semester och den spenderades med Zandra, Nässla och Lystra i Märsta på vårflugan. Det var dags för freestylepremiär och vi passade på att tävla rally däremellan också. Vi lyxade till med med hotell (tack för det, annars hade jag nog dött på riktigt den helgen) och hade trots vädrets alla olika skiftningar mycket trevligt! Det blev dock långa dagar på klubben (speciellt med tanke på att vi bara tävlade totalt 5 minuter hela helgen) och den tidigare kvällen spenderade jag själv med att jobba tills ögonen stod i kors.. Men, väl på tävlingsplatsen var jag ledig och hade bara trevligt! 

Vi åkte tidig torsdag morgon och var på plats nästan först (som vanligt). Första dagen var det dags för freestylepremiären. Blev mycket lättad när jag såg att vi startade långt ner på listan och att det fanns gott om andra ekipage och vi skulle inte behöva stressa ut på plan, fast istället hann jag bygga på rejält med nervositet.. Trots att min skiva inte funkade och jag fick strula lite med DJ:n innan jag gick in så släppte allt när jag kom in! Efter tredje momentet kände jag bara att det var kul :-) Nässla körde lite med sin egen stil (hon ska få berätta om det i kväll, då även med film) men trots det gick vi och vann!! Det blev vår tredje gren på en månad där vi stod på prispallen!! 

Tack Zandra för den fina bilden!
Sen blev det en låååååång väntan innan Zandra fick starta i Htm, och som vanligt hamnar de också på prispallen och vi åker hem mycket nöjda med våra hundar. 

Dagen efter var det dags för rally, Zandra i första gruppen och vi i den sista vilket gav heldag i regnet. Det var en rolig bana med bara tre skyltar på vänster sida och poängen blev generellt inte så höga i vår grupp. Turligt nog att vi inte startade i Zandras grupp då, för då lyckades vi båda placeras längst upp på pallen trots att vi inte alls hade lika bra poäng som dem ;-) 

Lördagen var det sista dagen och då var det freestyle igen. Vi hade planerat sen morgon så vi skulle kunna ta det lugnt och inte behöva vara där i onödan en timma innan. Tyvärr visade det sig att jag startade först och jag hann inte fräsa ur Nässla så mycket jag hade önskat. Vi fick uppflyttningspoäng men ingen pallplats för dagen. Däremot fick Lystra och Zandra revansch och fick superfina poäng i sin sista start i Htm! Så kul :-) 

Efter all denna väntan var det ganska skönt att äntligen få åka hem. Väldigt trevligt att få leka med Zandra en hel helg och det är verkligen kul att få dela såna här upplevelser med fina vänner! Men ni vet vad man säger, borta bra men hemma bäst.. Nästa år får hon nog inte med mig dit.. Men vem vet, minnet brukar vara bra men kort. 

Inga kommentarer: