fredag 6 juni 2014

Freestylepremiär - ur en vesslas perspektiv

Förra veckan åkte jag och fluffbrallan på nya äventyr igen! Vi har rätt sjysta mattar som gör roliga saker med oss, men jag litade inte helt på att det skulle vara kul då förra gången var lite av en besvikelse. Men när hela bilen var full med grejer så jag inte ens kunde se dem bakifrån mitt plejs tänkte jag att det borde vara något utöver det vanliga. Vi åkte ganska länge och jag funderade mycket på vad som skulle vänta denna gång. Tyvärr kunde jag inte viska med fluffbrallan, då hon satt på andra sidan väggen från mig, kanske de trodde vi skulle gadda ihop oss eller nåt. 

Väl på plats var det som vilket annat ställe som helst: jäkligt muppiga typer som går runt och fular sig på en gräsplan. Matte hade slagit till på stort och hade hela ryggsäcken full med godis så jag funderade allvarligt på att sköta mig på plan. Ni skulle bara se stället hon stoppade gottet på sig själv - rätt i pattpåsen! 

Det visade sig att det var dags för min favoritgren freestyle idag! Passade mig perfa för jag är rätt bra på att freestyla i alla grenar faktiskt. Zandra mumlade något om att om det gick bra för oss idag var det lite tack vare henne för hon har koreograferat programmet och där började jag faktiskt bli lite fundersam över om jag verkligen skulle vara så samarbetsvillig trots allt. Jag har ju sagt det förr, men det är ju ingen (förutom möjligtvis min matte) som ska säga vad jag ska göra.. 

Jag och matten traskade ut på plan och efter att musiken startat körde vi igång. Det såg ut så här: 


Först gjorde jag som matte sagt men sen kände jag att det var dags att freestyla lite och jag ändrade lite i koreografin! Tur jag har en matte som kan improvisera lite för vi jobbade på som ett bra team precis som att det inte alls var meningen att jag egentligen skulle ha backat in där (jag tycker vi kan spara så avancerade moment till de högre klasserna). Och ännu bättre verkade det som att domarna föredrog mitt tillfixande för så här skrev den ena domaren på mitt protokoll: 
Ni ser va, JAG gjorde allt extremt bra, MATTEN skulle behöva lite mer inlevelse! Jag tror ni förstår vem som kan det här med freestyle nu va? (och Zandra, nu behöver du inte ta åt dig av någon ära, jag står som koreograf denna gång). Den andra domaren var inte lika imponerad över allt fotgående som det blev (jag försökte ju med en extra snurr!) och slutpoängen blev därför 8.80, 8.35 och 8.75 och vi vann såklart. Jag fick nån pälsgrej i vinst som jag försökte döda direkt men matten la sig i och var lite av en glädjedödare så den har jag knappt fått se skymten av sen dess.. Vi tävlade en gång till någon dag efter men eftersom jag råkade använda matten som stoppkloss i samband med ett hopp fick vi inte lika bra poäng, fast tydligen tillräckligt för uppflytt (det är bara vinstleksakerna eller godis som räknas!) så vi ska enligt matte starta en gång till när det är hemma hos oss. Fast matten hävdar att vi INTE ska träna inför det för jag är tydligen bättre ju mindre jag vet. Hon kan ju försöka hur hon vill, men nu vet ju vem som är den vinnande delen i vårt ekipage..

Inga kommentarer: