lördag 12 april 2014

Några dagar efter operationen

För att inte tråka ut er totalt med rapporter om min läkning efter operationen så tänkte jag skona er från dag till dag rapporter. Idag är det lördag, dvs 4 dagar efter operationen i tisdags. Det har gjort mindre ont än förväntat, speciellt på nätterna där jag minns att det gjorde väldigt ont sist jag gjorde denna operation. Jag har inte vaknat någon natt av att det gjort ont, förutom i ryggen då jag måste ligga på rygg natten igenom (för att hålla benet högt) och jag är van att vara lite mer aktiv när jag sover. 

I torsdags kväll hade jag riktigt riktigt ont och kunde knappt ta mig från soffan till sängen men jag tror det berodde mer på att jag satte ner foten för hastigt och belastade den från högläge mer än att det gjorde ont i sig. Det pulserade då mycket blod och det var väldigt synd om mig. Däremot valde jag att inte ta några starka tabletter under dagtid på fredagen (bara alvedon) och det gick bra. Idag ska jag även försöka låta bli alvedon under dagen och bara ta en stark tablett innan jag går och lägger mig. 

Annars händer inte mycket alls, jag har sett på mer TV under dessa dagar än vad jag gjort under ett helt år.. Tack för att det finns några mysiga program (som hela England bakar!) och att jag fortfarande jobbar hemifrån, som sysselsätter mina förmiddagar. Tyvärr har jag insett att Nässla inte kommer att må så bra av att bara vara hemma med mig (Tomas åker till Mallis idag för att cykla i 9 dagar) så i morgon bitti kommer hon att få flytta hem till Jens i några dagar. Även om det kommer vara tråkigt att vara helt utan henne så ser jag till vad som är bäst för henne och det är ju helt klart inte att ligga i soffan utan några promenader i flera dagar. Tur att man har så fina människor omkring sig!

Inga kommentarer: