måndag 24 mars 2014

Rallytävling Flens bk mästarklass

Ytterligare en samling mitt på dagen med gott om tid för att pyssla hemma innan vi åkte. Dagens mål kunde ni läsa i det förra inlägget men det var att vara stilla i honnören, inte välta kon och helst över 90 poäng. Alla dessa plus ta oss igenom åttans frestelse klarade vi av idag!

Roligt med dagens tävling var att vi var många från vår klubb där och tävlade och det är ju alltid extra kul att få heja på klubbkamraterna! Här är en bild från vår samling som Arlos matte Britt-Marie tagit på en liten del av Kungsörsligan, stulen från Facebook. 
Vad jag gör vet jag inte men det var en synnerligen effektiv uppvärmning!
Banan var inte helt enkel och det var nog mer högerhandling än vad hunden fick vara på vänster sida. Roligt tycker så klart vi som gillar att träna svårt att det numera börjar komma domare som utmanar oss tävlande! Denna domare ska komma till vår dubbeltävling i vår, det ser vi fram emot, gillade både hennes bana och hur hon var, det lilla jag hade med henne att göra och såg. 
Banskissen, gav lite oro när man såg den, tror alla utslagsmoment generellt fanns med.. 
Lyckades för första gången få det filmat också (när vi inte har bästa Zandra med som alltid själv tar initiativ till det). Förvisso kasst, men ska ni titta så titta på sändande till kon - aka Nässla kan flyga. Jag försökte att inte höra något av omgivningen men det skrattet alla gjorde när hon flög fram gick igenom min bubbla ;-)

Ruskigt taggad hund som kändes som att hon kunde explodera när som helst! Det blev en ganska lång väntan på slutresultatet även om vi hade en liten skvallrare hemmavid som hörde av sig om att det gått ganska bra för oss. Vi slutade på 93 poäng (avdrag två st bris 3 för inkallningen och sidbyte bakom samt en nos) och en delad tredjeplats! Wohooo! Alla mål uppnådda (hon stod blick stilla i honnören) och med detta blev det en perfekt helg!! Domarkomentaren var: Underbar glädje! Fin följsamhet och kontakt!!
Nässlas pris, sluta fota låt mig äta!

Inga kommentarer: