onsdag 2 januari 2013

Årets första dag

1 januari 2013 började bra för lilla soppan. På morgonen var det barmark så äntligen fick vi lite nytta av alla tennisbollar jag har köpt hem. Hämtade Zandra med flock, kastade ut ett tjugotal på fältet bakom huset och sen fick hundarna söka. Tror inte det var någon som var missnöjd med den aktiviteten :) då den enda personen som bor på fältet hade bestämt sig för att grilla korv när vi skulle skicka på de sista ländes det bäst att göra dirigeringar av de sista istället, man behöver ju inte göra Nässla ökänd direkt..

Nu är det en månad sen vi flyttade in, känns faktiskt som betydligt
Längre sen än så. Tre rum är klara, kök och golv kommer nästa vecka men det ska få vänta några veckor innan vi börjar montera då det inte funkar nu när jag skriver på skolarbetet samtidigt. Det är bättre att hussen lägger tiden på att hålla igång hushållet istället för att lägga golv när jag bara är på besök här hemma under nätterna.. Just nu har jag mina sista 30 minuters vila, sen börjar två veckors extremt intensivt jobb, om inte vår handledare bestämmer sig för att inte hjälpa oss att bli klara i tid. Samtidigt börjar en ny period på jobbet med många nya arbetsuppgifter att komma in i, förändringar i organisationen och sist men inte minst håller ju jag och Zandra kurs i helgen (som det fortfarande finns en ledig plats till). Ååå vad jag längtar till 18 januari! Känner lite deja vu över det här, nu MÅSTE jag bli bättre på att inte överbelasta mig i perioder, tycker hela året gick ut på "just nu är det jobbigt men efter den X:a blir det lugnt".

Nähepp, nu har jag njutit nog av min timmas frukost i ensamhet, dags att fixa till mig och se om sj tar mig till jobbet idag...

Inga kommentarer: