fredag 6 juli 2012

Tax ska du ha!

Igår var det dags för ytterligare en träningsdejt hos Jens och jag lyckades tom ta några bilder! Wow, och ännu mer sensation är att jag startade min gammeldator och la in bilderna och dessutom passade på att ladda ner de bilder jag fick av Jens förra veckan vi var där. Bjuder på de först.
Kan ni gissa vem som är vem?


Här tränade vi dirigering över terrängbyte och man kan säga att hunden kom från det nedre vänstra hörnet in dit hon är nu för att hitta rätt, inte helt lätt med andra ord!

Fast de är ju skickliga, våra töser!



Tjooooo!




Det gäller att hålla ihop med världens bästaste syster.

Eftersom de nu slagit gräset plus den lilla parentesen att Thisbe nu är bekräftad dräktig (och husse är aaaaningens hönsmamma just nu) så höll vi oss på fältet igår där vi tränade dirigeringar och närsök. Vi fick gå tillbaka ganska långt just igår på dirigeringen men däremot har jag ett extremt kvitto på att min hund VILL lyssna på mig (till skillnad mot kanske en annan liten svarting som inte drar ner på tempot bara för att det ligger några små embryon i magen). När vi skickade ut på närsök fick givetvis taxen vara med och leta och hon är ju bara för söt! Tredje gången hon är med och leker den här leken och först tyckte hon det var lite konstigt med det avståndet och ingen synlig retning, men sen traskade hon  ut dit och plockade en dummy och kom in. Lämnar i handen gör hon också!

Hur söt får man vara då? Inte konstigt hon kallas för söttaxen av alla som kommer i hennes väg.

När jag jobbade med Gucci (söttaxen alltså) fick Nässla ligga i gräset och vila, hon låg där snällt utan att ladda på något sätt. Värme eller duktig?

"Vadå D-U-K-T-I-G??" 

En Nässla bland nässlorna <3
Och om ni är intresserade av en liten systervalp till Nässla så ska ni omedelbums ta kontakt med uppfödaren!

2 kommentarer:

Jens sa...

Bilder från två supertrevliga träningspass, fast jag fattar inte vad du menar med hönsmamma??? Jag är ju bara litet försiktig med lilla ögonstenen när hon har valpar i magen. Faktiskt litet imponerad av söttaxens insats, hon lär sig snabbt den lilla.

Susann sa...

Härliga bilder! Och vem vet, snart kanske vi ser både tax och dvärgschnauzer på jaktprov haha ;) Jobbar på att förtränga valpinfon...